سرخط خبرها
در جلسه شورای اجتماعی مصوب شد

کاشت درخت به نام دانش‌آموزان نخبه در محله تلگرد

  • کد خبر: ۲۹۴۴۴
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
کاشت درخت به نام دانش‌آموزان نخبه در محله تلگرد
نخستین نشست شورای اجتماعی محله تلگرد در سال جدید بعد از تعطیلی سه‌ماهه جلسات شورا‌های اجتماعی برگزار شد.
سیرجانی/ شهرآرانیوز- با توجه به شیوع ویروس کرونا، تعطیلی مدارس امسال فراگیرتر شد و همین مسئله زمینه نگرانی درباره عقب‌ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان را همراه داشته است. در کنار آموزش‌وپرورش که باید دید تابستان امسال برای رفع این عقب‌افتادگی چه چاره‌ای اندیشیده است، آموزش به‌صورت گسترده، دغدغه شورا‌های اجتماعی محله هم هست که در جلسه‌ای با حضور نماینده‌ها مطرح شد.
نخستین نشست شورای اجتماعی محله تلگرد در سال جدید بعد از تعطیلی سه‌ماهه جلسات شورا‌های اجتماعی در حسینیه مسجد جوادالائمه(ع) برگزار شد و طبیعی است دربرگیرنده موضوعات مختلفی باشد.  
در ابتدا دبیر شورا ضمن خوشامد‌گویی به حاضران در جلسه با اشاره به توقف کوتاه‌مدت فعالیت شورا به شکل همیشگی گفت: شیوع این ویروس در کنار تمام پیامد‌های منفی، دستاوردی بزرگ به دنبال داشت و آن حرکت‌های جهادی و راه افتادن پویش‌های مردمی  بود که از دل روزهای‌کرونایی برآمد.  
زهره جهانشیر در ادامه از فعالیت‌های جهادی که در این ایام در محله تلگرد رقم خور‌د، تقدیر و تشکر کرد و افزود: حضور در بیمارستان ۲۲ بهمن و عرض خداقوت به کادر پرتلاش پزشکی و پرستاری، تهیه و توزیع غذای گرم بین نیازمندان محله که از سوی  شورای اجتماعی محله با همراهی خیران و نیرو‌های جهادی محله اتفاق افتاد، درخور تحسین است.

شناسایی ظرفیت‌های محلی 
در ادامه نشست، رئیس شورا با اشاره به شیوع کرونا که جلسات و برنامه‌های شورا‌ها را تحت‌الشعاع قرار داد، گفت: بیشتر برنامه‌ها به سمت و سوی فعالیت‌های جهادی، توزیع مواد بهداشتی و بسته‌های معیشتی بود، اما با توجه به اینکه تا حدودی شرایط به روال عادی برگشته است، بهتر است کارگروه‌ها بر اساس اهداف و وظایف تعریف‌شده و متناسب با مناسبت‌های پیش‌رو، فعالیت‌های خود را دنبال کنند و لابه‌لای انجام فعالیت‌ها، شورا خانواده‌های نیازمند را هم به خاطر داشته باشد و در راستای تهیه و توزیع اقلام همچنان فعال باشد.
غلامرضا کمالی با طرح موضوع استفاده از ظرفیت‌های محلی که بهترین فرصت برای شوراهاست، ادامه داد: یکی از اهداف راهبردی و مثبتی که آن‌ها می‌توانند دنبال کند، شبکه سازی است. انجام این اقدام به کمک دوستان شورا که در حوزه‌های مختلف صاحب‌نظر و فعال هستند و تهیه بانک اطلاعاتی از ظرفیت‌های نخبگان، افراد و چهره‌های هویتی می‌تواند در رسیدن به اهداف شورا کمک بزرگی باشد. وی در ادامه از اعضای حاضر در جلسه خواست اگر پیشنهاد یا طرحی دارند، ارائه نمایند.
 
تجلیل از برترین‌های مدارس 
نماینده مدارس از حدود ۱۰ مدرسه دخترانه و پسرانه در محله تلگرد و نزدیک شدن به پایان سال تحصیلی یاد کرد و در این زمینه  خواستار تجلیل از نخبگان مدارس محله شد.
مجتبی اسماعیل‌زاده با اشاره به پایان متفاوت دوره آموزشی امسال نسبت به سال‌های گذشته، گفت: به دلیل تعطیلی‌هایی که پیش آمد، روال آموزشی نسبت به دوره‌های متعارف هرسال فرق می‌کرد، اما در همین دوران نیز دانش‌آموزان سختکوش تلاش کردند از درس و کتاب عقب نیفتند. در هر مجموعه تعدادی دانش‌آموز نخبه و ممتاز وجود دارد. از همین‌رو پیشنهاد من تقدیر از دانش‌آموزان نخبه و ممتاز محله و اهدای لوح یادبودی با مهر شورای اجتماعی محله تلگرد است.
وی برای ماندگار شدن این حرکت گفت: بهتر است به نام هر دانش‌آموز موفق درختی کاشته شود.  رئیس جلسه در ادامه پیشنهاد نماینده مدارس، موضوع برگزاری کلاس‌های جبرانی با استفاده از ظرفیت مساجد و بوستان‌های محله را مطرح کرد و گفت: با توجه به تعطیلی چندماهه مدارس و اینکه ممکن است دانش‌آموزان در فرایند آموزش و یادگیری برخی دروس به‌صورت مجازی ضعف داشته باشند، می‌توان برخی از دروس علوم پایه و نیازمند بیشتر به یادگیری را در مساجد یا بوستان‌های محله برگزار کرد و در حقیقت این مشکل را هم به‌صورت جهادی برطرف کرد.  
نماینده مدارس با بیان اینکه این کار عملی نیست، اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز شهر مشهد در وضعیت سفید قرار نگرفته است و خانواده‌ها و اولیای مدرسه بابت ابتلای دانش‌آموزان به ویروس کرونا نگران هستند، همچنین این امر نیازمند هماهنگی و مجوز از آموزش‌وپرورش و... است و از سویی آمار دانش‌آموزان بالاست، اعلام کرد اجرایی کردن این طرح امکان‌پذیر نخواهد بود.

۲۰۰ خانواده در حمایت مسجد
نماینده امور مساجد محله تلگرد در ادامه به ارائه گزارش از فعالیت‌هایی که از سوی مساجد و گروه‌های جهادی محله در دوران شیوع کرونا صورت گرفته است، پرداخت و اظهار کرد: توزیع غذای گرم و مواد ضدعفونی‌کننده در بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های نیازمند محله با اعتباری بیش از ۳۰ میلیون تومان و . . . از برنامه‌های امور مساجد بود که به همت خیران و گروه‌های جهادی در ایام ماه مبارک رمضان انجام شد و هنوز هم ادامه دارد. مرتضی طوسی در ادامه گفت: از حدود ۱۰۰۰ خانواده نیازمند شناسایی و ثبت‌نام‌شده، ۲۰۰ خانواده که شرایط خاص‌تری داشتند زیرپوشش دائم حمایت جوادالائمه(ع) قرار گرفته‌اند. علاوه بر این، با هماهنگی سازمان هایی، چون کمیته امداد، آستان قدس رضوی، شهرداری، اداره‌کل ارشاد اسلامی و... فعالیت‌هایی با عنوان پساکرونا با ظرفیت حدود ۴۰۰ نفر در برنامه‌های آینده انجام می‌شود.  
او در ادامه با اشاره به گذر از دوران سخت کرونا و قرنطینه و خمودگی که در برخی خانواده‌ها اتفاق افتاده است، برگزاری اردو‌های خانوادگی و انفرادی را بعد از سفید شدن وضعیت کرونا پیشنهاد داد.

مشاوره‌های روحیه‌بخش 
نماینده ساکنان در ادامه از مدیر مدرسه شهید همتیان که شرایطی برای استفاده از فضای آموزشی مدرسه به‌منظور برگزاری جلسات مشاوره را فراهم کرده بود، تشکر کرد و افزود: حفظ روحیه و افزایش اعتماد به‌نفس در غلبه به هر بیماری ازجمله کرونا مؤثر است.
شفائیان مقدم یادآور شد: این روز‌ها که همه به‌ویژه حافظان سلامت برای کمک به همنوعان دست‌به‌کار شده‌اند، بهتر است افراد متخصص در حوزه روان‌شناسی نیز برای دادن مشاوره کمک کنند. در پایان این جلسه مصوب شد تا برای تجلیل از نخبگان و دانش‌آموزان مدارس محله به نام هر دانش‌آموز درختی کاشته شود. همچنین برگزاری تور محله‌گردی و انتخاب مسئول مالی شورای اجتماعی محله تلگرد از دیگر مصوبات این جلسه بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->